Thursday, January 28, 2010

benar kata ini : kalau duduk kat dalam saja mana nak tahu luarnya…

IMG_0118

 IMG_1089IMG_1199

pertama kali aku mengikuti produksi luar. pengalaman yang bagus. tiga tahun lebih mendalami ilmu filem. bermacam-macam teori telah terpaksa masuk dalam kepala otak aku. makin bengong aku berfikir tatkala menonton filem-filem yang dikatakan ‘art’. entah kenapa entah aku bole terjun ke bidang ini. nak kata ‘family background’, takde sorang pun ahli-ahli MarLiSa Heritage (rujuk di Facebook) ada dalam bidang ini. kira aku boleh berbanggalah sebab generasi pertama yang menjurus ke arah bidang ‘art’ ini. memang susur galur keluarga aku tiada yang berminat atau tiada yang tahu tentang bidang ini.

aku masuk fakulti, diorang terkejut. “kau habis belajar ada kerja ke?”, “pergh, kau boleh jadi director box office!”, “kau buang tebiat ke? sekolah agama belajar filem!”, “bila nak panggil aku berlakon?”, “eh, kau belajar dengan profesor yang buat filem hampeh tu ke?”, bilanya kau nak shooting kat kampung?”.

haaa, sekarang aku dah bawa team produksi Senario Asam Garam shooting di sekitar Ijok dan Bukit Badong. satu kampung tahu. semua baru nak pandang aku.

apa-apa pun team produksi fakulti terbaik!

No comments: