Friday, February 12, 2010

sudut pandang kaum hawa terhadap hensem lelaki melalui kata-kata kaum adam.

yang pertama adalah daya tarikan. dapat dirujuk dengan kata-kata dari seorang teman di facebook. beliau memberi pandangan mengatakan rambut memainkan peranan penting untuk menarik perhatian kaum hawa. orang kata first impression adalah penting untuk tahu sesuatu. bila ada satu tarikan pada seseorang lelaki, makanya akan melekatlah lelaki itu di mata seorang perempuan. benarkah? kacak atau tidak tidak kiralah. mata manusia kan, suka melihat benda yang cantik. tak akan terlepas pandang lah katanya!

pandangan di atas seakan-akan klise. memang klise pun. pandangan dari hawa yang kebanyakan. salah tak aku berkata sebegini? lantaklah. bukan senang nak buat orang tertarik dengan kita. nampak mudah tapi yang mudahnya hanya pada pandangan. yang sebaliknya tidak siapa tahu. takde orang akan peduli.

ada sebuah ayat yang sangat klise dari hawa yang selalu aku dengar. mereka berkata sebegini, ORANG PEREMPUAN KALO DAH SAYANG SEHABIS IKHLAS KAT LELAKI ITU, DIA AKAN CURAHKAN KASIH SAYANG TANPA RAGU-RAGU, DAN DIA AKAN JADI ORANG YANG SANGAT MEMAHAMI UNTUK LELAKI KESAYANGAN DIA. wah-wah. sangat klise bukan. ada benarnya kata-kata ini. tapi ada yang aku perlu rasa menyampah terhadap benda-benda macam ni.

bila adam berkata tidak pada hawa, janganlah nak salahkan semua pada adam. cinta itu bukan paksaan. bila dipaksa, cinta jadi buta. cuba tanya pada hawa, adakah mereka kisah dengan apa yang adam lakukan untuk mereka tanpa pengetahaun mereka? tidak sebenarnya. hawa hanya memikirkan diri mereka kerana mereka berfikir menggunakan nafsu. perlu ingat, hawa ada 9 nafsu 1 akal. adam ada 9 akal 1 nafsu.

tiada siapa yang akan menang kalau dibanding-bandingkan dengan benda ini. masing-masing ada kelebihan bukan?

mari kita berfikir seperti ini, pernah tak anda terfikir mengapa lelaki-lelaki lembut bila menjadi somebody mereka nampak hebat? sebab mereka itu lelaki, ada 9 akal. dan pernah anda fikir mengapa seorang perempuan yang bersifat keras seperti lelaki menjadi somebody mereka sangat hebat? sebab mereka ada 9 nafsu. tapi bila kedua-duanya tidak menggunakan akal dan nafsu yang 9 itu, maka wujudlah golongan mak nyah yang bersidai di lorong-lorong untuk melacur. juga wujudlah golongan pengkid yang mengaku jantan menyintai wanita dengan sepenuh hati.

anda tak setuju dengan pendapat saya? terpulang, tapi ini kebenaran. sila berfikir dengan lebih dalam.

berkarya untuk lupakan kesepian.(^_^)

2 comments:

Rusydi.Ibrahim said...

"saya xtgk rupa..ada apa dgn rupa pun?"

"ala, xde kereta pn xpe la, i xpandang wang, dan kemewahan harta"

"u xensem ke? i tgk ensem je..biar la ape org nk kata, tp pd i, i ska tgk u"

"ala, u xcantik xpe, pmpan cantik pn bkn elok sgt pn..mekap je tu"

"sy x hipokrit mcm org lain k..sy lain dari yg lain.."

========================

Ada sesiapa pernah berkata begini? Jika YA, maka anda adalah HIPOKRIT.

Fariz Iskandar said...

dats rite bro....kah kah kah!