Tuesday, August 18, 2009

aktivis filem @ penentang?

lama sudah aku tidak menulis dari jiwa aku. baru sbentar saja tadi aku meluangkan masa bersama seorang aktivis filem (atas alasan menyelesaikan kerja KALUT). banyak juga aku terfikir tentang kata-kata aktivis ini. paling penting aku banyak terbuak minda untuk melakukan sesuatu ilmu. terbuka minda untuk tidak menuruti tetapi memahami. biar pun dia seorang aktivis penentang tidak salah aku menerima dia dengan terbuka. ilmunya dan pendapatnya menyedarkan aku.

antaranya ialah bahasa tulisan & bahasa visual. memang aku pernah belajar di kelas. tetapi pendekatannya untuk faham teori ini adalah tersangat senang. kenapa dia satu pun pensyarah terfikir seperti yang dia fikir? terlalu banyak dan semakin terbuka. sedar juga aku tentang kebendulan.

No comments: