Tuesday, September 23, 2008

KEHARUMAN WANITA~






"kesempatan seminggu sebelum raya. macam2 rasa cinta aku lalui. tapi apakah yg datang itu adalah satu fitrah atau kebetulan yang selalu sangat dilupakan manusia"




aku suka apabila wanita mengatakan ia cinta pada seorang lelaki.aku suka apabila seorang wanita itu mengatakan ia suka pada seorang lelaki.aku juga suka pada wanita yang mengatakan ia sayang pada lelaki.aku pun suka wanita yang nampak kelembutan pada zahirnya tetapi mempunyai keharuman di batinnya.aku sangat suka pada wanita yang mengatakan dia benci lelaki mcm aku.aku selalu suka pada wanita yang mempunyai kemanisan secarah fitrah.aku suka wanita yg pada asalnya suka pada aku sepertimana aku yg ada sekaran.aku suka wanita yg melepaskan hatinya pada aku.aku juga suka wanita yg sgt sayang pada diri sendiri.

secara fitrahnya wanita adalah rusuk lelaki.tanpa lelaki wanita tiada.tanpa rasanya sunyi di hati Adam maka wanita tak kan wujud.Adam yg sunyi hidupnya Allah ciptakan Hawa dr tulang rusuknya.begitu istimewa nya wanita dijadikan dr tulang rusuk lelaki.begitu besar pengorbanan seorang lelaki.wanita hanya memandang sebelah mata sahaja.


keegoan lelaki adalah untuk menjaga maruah diri sendiri dan yg plg penting maruah manusia yg berada bersamanya iaitu wanita.semua lelaki akui yg mana lelaki fitrahnya perlukan wanita an begitu sebaliknya.tetapi adakah wanita sedar bahawa lelaki sentiasa inginkan wanita itu menjadi permata hatinya yg suci.bukan kesempurnaan yg diharapkan dr seorang wanita tetapi ketulusan dlm mengenal erti hati dan akal.lelaki mahukan dari seorang wanita yg tulus dan suci.


wanita sangat emosional.sebab itu lelaki yg mempunyai budi yg tenang senang menangani emosi wanita.tak salah rasanya wanita nak beremosi.tetapi emosi wanita itu selalu mencabar keegoaan lelaki.kegoaan lelaki itulah yg menyelamatkan wanita itu.wanita adalah punca segala maksiat(menurut hadis).mana puncanya apabila lelaki digelar jantan jongos?dr wanita yg mahukan lelaki itu hancur.dr wanita yg mahukan lelaki itu tiada apa-apa.


apabila tulisan lelaki sangat istimewa berdiri.semua wanita melatah.kenapa ya?tulisan itu sangat lah benar faktanya.tetapi wanita2 itu mahu mencari silapnya.sungguh emosianal wanita ini.baru saja tulisan ini berdiri tetapi wanita2 ini sudah mula mengatakan lelaki itu patriaki.siapa yang menegakkan feminisme kalau tidak wanita.siapa yg tak rasa wanita itu adakalanya suka sangat menyalahkan lelaki.tapi perlu ingat lelaki tidak mudah melatah dengan apa2 yg ditembak pada mereka.


tulisan ini merasakn bahawa wanita yg disebutkan adalah merupakan wanita yg sangat agung.wanita adalah manusia.tangan yg dilihat memotong kuku suaminya bisa menghukum dunia.itulah wanita, pada dasarnya suka bertindak mengikut emosi.


"wanita perlu meneropong siapa dirinya kalau mahu ditenung oleh lelaki sebagai wanita yang mulia dan agung"

4 comments:

zhafir said...

sungguh lembut tulisan kamu...

tahniah...

fariziskan said...

kelembutan itu lahir dr hati yg mencari....

najainie said...

btul...tp frman allah jg mengatakan makhluk ini djadikan berpasang- pasangan..sedangkan kromosom kite pun berpasang pasangn..dari stu wujudnya generasi untk memnpn dunia.llki pmimpn wnita pendorong...tnpa wnita pun llki xlhir kt dnia...so sme2 pntg...allah jd kn sume makhluk tu ade klbhnny.erm..very good writing but a litle bit sarcastis..hehe tq

anna renzi said...

tetap no couple no love cam mana tue???????hahahahha