Saturday, May 30, 2009

situasi Melayu!


aku bagi kau sebuah situasi. . .

5 rakan pahlawan Melaka. Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir, Hang Lekiu, dan diketuai Hang Tuah. kau tahu atau tidak sebenarnya mereka berlima ini mempunyai seorang lagi rakan yang telah mengkhianati Melayu! yeah, mereka sebenarnya 6 sekawan. oleh kerana sifat tamak dan kedekut si ketua Hang Tuah menyingkirkan rakan yang ke-6 ini. dia adalah HANG TEN!

kau bayangkan, bila diberi peluang untuk berdikari dan membuktikan kehebatan diri sendiri dimata manusia, au pasti suka. mana tidaknya, inilah masanya kita mahu tunjuk Melayu itu boleh. tapi kerana sifat pentingkan diri sendiri dan tamak, peluang itu dibuang begitu sahaja.

bayangkan sekali lagi, jika kau beada ditempat Hang Tuah dan rakan-rakannya. bagaimana kau rasa bila Hang Ten belot pada Melayu? rasa Melayu itu dicabar. Melayu makan Melayu. akhirnya Hang Tuah menyingkirkan Hang Ten. Hang Tuah mahu menyeamatkan Melayu.

tabik pada Hang Tuah. f**k pada Hang Ten!

situasi ini ada kena mengena dengan kisah di blog ini http://www.aidirahimi.blogspot.com/. sila sila rujuk untuk kefahaman lebih lanjut.