Monday, August 11, 2008

jam 0234 - 11 August 2008

mataku sedang menatap skrin laptop.tiba2 aku sedar yg hp aku berkelip2.aku pelik.tertera u_faliq call aku.aku lg pelik.xpenah pun mamat sekor ni call aku.apetah lg mlm bute maca, ni.

"halo...ahh"aku jawab

"wei fariz....."suara si joe palk yg kuar.lg aku pelik.

"apahal beb?"

kerol dah tido ek?"

"dah..."

"wei...ada x beg aku kat umah ko?haritu aku bg kerol suh simpankan kat umah korang...."

"rasenyer ada.haritu aku ada nampak.jap aku check"

"kalo ada nanti ko sms aku"

"ok2"

aku pun ambik beg joe kat bilik kerol.warna hitam.aku kejutkan kerol.

"wei kerol...ni beg joe ke?"tanyer aku utk dptkan kepastian.

"#@^$&#^%$^%#%^&*"ntah ape ntah yg dicarutkan si kerol.ngigau agaknye.

aku menghantar sms kat joe.sms mcm ni......

'beg ko jenama brothers ek?'

'aah.ok.jp g aku dtg amik.tq bro.tq sgt2.sory gngu'joe reply.

aku pun terus melayan fs n menulis blog aku.lame aku tunggu si joe ni.aku bajet umah dia kat bt 3 leh sampai sini dlm mase 20 minit.tp sampai kul 3 aku tunggu x dtg2.aku pun tutup laptop.bajet diorg dh nak sampai.pastu leh la aku tdo.

jam 0310 - mamat ni x dtg2.aku bukak laptop aku blk.aku send mesej kat joe...

'ko jd dtg x ni?'

'jadi..aku odw, umah ko ade pompuan x, pastikan pompuan da bersedia hahahaha'joe reply.

'adam dah ready jd pompuan!'ajuk aku blk.

aku pun tunggu seperti menunggu kepastian yg tiada harapan.seperti x kunjung tiba.tiba2 aku dgr adam bgn.mamat ni memang macam tu.macam burung hantu.aku agak pasni mesti dia x tdo coz dia bgn trus cedok nasi dr periuk dan makan ngan kicap.

sedang aku lihat gelagat adam aku nampak sebauh satria brenti kat depan umah.aku jenguk.samapai gak mamat ni.aku lihat ada 2 org dlm keta tu.aboy driver n joe duduk dgn senang hati kat seat sebelah driver.aku bukak pintu pagar dan mempersilakan diorg masuk.

tepat jam 0334 diorg jejal masuk pintu umah aku.aku bukak lampu.joe dh penah dtg umah aku.aboy kali pertama.1st aku dgr aboy ckp macam ni.

'pergh!besar giler corner lot korg!'

mamat dorg ni terus menegur adam.joe terus kejut kerol.kerol dgn mamainyer membuka mate n terkejut dgn kedatanga mamat 2 ekor tu malam bute.mereka berdua bersembang.aku terus melayan fs n ym aku sambil2 check blog aku.

setelah beberapa ketika diorg pun minta diri nak blk.sebelum blk joe minta maaf byk2 kat aku coz ganggu aku tgh2 malam.aku jawab tara hal la beb.akunpun x tdo lg.diorg pun blk.selepas aku kunci suma pintu aku pun terua duduk depan laptop dan terus menulis entry ini.hah!siap!!!!

aku nak tido.esk pagi2 kene jd bodyguard encik hanafiah (fishah ckp) utk g unit fasiliti kat induk.terbantit hasrat aku nak wat x-ray.

No comments: