Saturday, October 11, 2008

dunia tak pernah sepi dengan senyuman seorang wanita....


"P : b, ayang nk g raya ngn mak...
L : ok......
P : b watpe 2?bz ke?
L : wat assignment...
P : ayang rasa cemburu la...
L : apsal?
P : ntah......."


wanita boleh rasa cemburu walaupun insan yang disayanginya berjauhan dengannya. ini adalah fakta. sebenarnya jiwa wanita itu sangat kuat apabila ia mencintai seseorang. kepada anda-anda yang sedang bercinta pasti anda merasai. pasangan suami isteri juga turut merasai apatah lagi kita yang sedang bercinta walaupun tiada ikatan rasmi. inilah yang dikatakan cinta sejati. wanita seperti ini lah yang perlu dicari. wanita seperti inilah juga sering dikecewakan oleh para lelaki yang tidak mengenal erti cinta.

wanita hanya menyayangi lelaki yang dia rasa mampu melindunginya dalam apa jua bentuk. wanita hatinya untuk lelaki yang telah disenanginya. cinta di dalam hati wanita bukan untuk ditatang seperti anak tetapi perlu di jaga se adanya dan menerima se ada nya. jika lelaki itu menyintai wanita se adanya, maka kenapa ia perlu membeza-bezakan sifatnya? perlulah menerimanya selagi ia masih menyayangi diri kamu.

wanita perlu didampingi hatinya selagi ia mengatakan 'aku cinta padamu'. lelaki adalah pelengkap wanita. begitu juga senaliknya. saling berkait dan saling menginginkan jiwa dan raga. jiwa manusia adalah sangat kompleks untuk difahami walaupun kita ada hati dan perasaan untuk memahaminya. namun ia masih membataskan kita kerana kita hanyalah manusia. begitu juga wanita, ia memerlukan picisan kasih sayang setelah bercinta untuk memekarkan lagi cinta yang telah subur.

P : I wish u the only 'abang' that i have...
L : hmmm....

8 comments:

ShAhaZri said...

cinta.. apa yang boleh aku kat atentang 'cinta'.. aku pernah rasa cinta tu, namun tak kena pada orangnya.. hahaha

Anonymous said...

urmm...nice topic..i`m soo interesting reading bout this topic...fit with women`s feeling... i like it! huhu...pandaila u ni grab women`s attention..

good!

fariziskan said...

shahazri : pasti suatu hari ras cinta kamu itu akan mendarat ke suatu tempat yang sepatutnya...

tanpa nama : i write what i feel in my deep heart..

UnGu said...

say it only when u mean it...
64342~

fariziskan said...

ungu : 64342?????

CikAjun said...

beb..mesej tu agak gediks untuk ditulis begitu rupe.hehe.

fariziskan said...

ajun : hehhhehehee....
suma yg bercinta memang mcm tu...

missherny said...

hm...
yup..betul dan sangat tepat.perempuan akan pergi kepada lelaki yang paling disenanginya