Wednesday, January 28, 2009

ego wanita . . .

selalu orang berkata lelaki lebih ego daripada wanita. benarkah kenyataan tersebut sehinggakan tiada siapa berani menyatakan sebaliknya? secara jujurnya aku memang seorang lelaki yang ego. ya, aku memang ego. ego untuk menyatakan aku adalah seorang lelaki! wanita mengatakan keegoaan lelaki adalah penyebab kehancuran sesebuah hubungan. tapi kenapa wanita selalu menyalahkan lelaki dalam masalah perhubungan? kenapa mereka ini senang sahaja melabelkan lelaki ini pencetus masalah kerana ego? aku rasa seperti disentap melalui atas. banyak sangat persoalan yang timbul apabila benda klise ini terjadi. sering kali terjadi, sering sahaja berlaku yang sama berulang-ulang kali. kenapa dan apa sebabnya sangat kompleks untuk diungkap dengan kata-kata. walaupun dia yang telah berbelas-belas kali gagal dalam bercinta tetapi dia masih sangsi kenapa dan apa sebab dia sering gagal dalam bercinta.

aku bukan mahu menimbulkan persepsi buruk terhadap kaum wanita. tetapi adalah wanita-wanita diluar sana sedar bahawa kaum lelaki juga punyai perasaan dan jiwa yang halus untuk difahami dan dikagumi! adakah wanita-wanita yang sedang membaca entri ini sedar bahawa lelaki juga punyai naluri dan kehendak yang sensitif untuk disayangi dan dijiwai! masih ingat aku pada seseorang yang menyatakan cinta hanya sebuah dugaan. cinta yang ditagih hanya akan kekal apabila pasangan memahami apa itu cinta. cinta tidak membawa kita kepada kehancuran. tetapi cinta hanya tempat manusia melepaskan perasaan yang terbuku dan terpendam di dalam hati masing-masing.

tegar aku mengatakan bahawa wanita memang sangat ego. ego nya sama dengan kaum lelaki. tak tahulah macam mana nak dikatakan ego wanita itu. sisipan baru dalam kehidupan aku. sisipan yang mengatakan wanita itu ego. rasuk aku setelah dia mengeluarkan egonya di depan aku. aku tidak tertekan dan tidak rasa bersalah walaupun hati kecil aku berkata aku kejam. kejam melakukan dia sedemikian rupa. tapi aku terpaksa. terpaksa melupakan kepura-puraan aku yang selama ini aku bebankan ke atas diri aku dan dia.

biarkan yang telah berlaku. atasi nya dengan perilaku yang baru tanpa ada sebarang dendam dan hasutan. jangan jadikan kata-kata yang di dengar sebagai tohmahan untuk di sebarkan. jangan juga merasakan mimpi untuk dijadikan sebuah tempat persembunyian. dan akhir kata buat kau, maafkan aku sebagai insan yang pernah menyayangi kau!


sekian, luahan kata-kata ikhlas. wassalam.

3 comments:

deusXmachina said...

thanx coz visit my blog
xape...time pilihanraya umum leh cuba lg bertanding
hehehe

fariziskan said...

deus : x bole maa....

Anonymous said...

hyep! dude, stop showing great will you? she is one of my strong friends and she is currently in a good hand. you already drop her at the most right place i guess even she never realize it. read my words with nice smile bro.

*Miranda (@_<)*