Tuesday, April 21, 2009

11 tahun.

semalam.aku berada di kampung. kelmarin pun di kampung. rumah aku sedang ditambah di bahagian hadapan. tidak lama lagi aku punyai bilik sendiri. setelah 23 tahun.

tahun 1998, rumah aku pada asalnya kecil. punyai dua bilik dan satu bilik air. satu ruang tamu yang sedepa dan satu dapur yang sekangkang. pada tahun ini juga bapa aku dimurahkan rezeki lebih. rumah aku dipecah bahagian hadapan untuk di tambah bilik dan ruang tamu. akibat berlaku kegawatan ekonomi yang sangat teruk pada ketika itu, rumah aku terbengkalai. sampai la sekarang. baru disambung. dekat 11 tahun beb. sengsara.

berbagai dan bermacam masalah untuk keluarga aku berada di tahap ini. ini pun masih terkapai-kapai. bonda mengharapkan aku. kalau kau dah kerja nanti jgn lupa tolong ayah kau. kata bonda aku.

 

i will mum!