Thursday, April 2, 2009

birokrasi pemalas.

aku,”saya nak booking lori”

lelaki itu,”hah, kak azah,”sambil menunjuk perempuan di sebelahnya.

wanita ini,”kak azah,kak azah, kak azah'. sikit-sikit kak azah. takde orang lain. yang kena bambu kak azah. kak azah. kak azah. kak azah,’keluh wanita ini dengan mka selamba sambil meneliti ‘punchcard’ pekerja.

lelaki itu sengih sambil membaca suratkhabar.

aku memandang mereka berdua dengan penuh minat.

wanita ini mengabil surat yang aku beri. dicop.

aku,”bila ya saya boleh buat follow-up? isnin depan boleh?”

wanita ini,”sukahati adiklah. orang dalam yang buat kerja. bukan akak,”lelaki itu masih tersengih-sengih memandang wanita ini.

dalam hati aku,”celaka juga mamat ni. dia sedap baca paper.”

macam nilah kerja kerajaan. malas.

2 comments:

IMAHoNeY said...

cam hape jer perangai mamat tu... kalo ada 2 unit pengankutan... cnfrm x yah g sana.
sakit ati...sakit mata...

fariziskan said...

sakit jiwa dan raga.
mentaliti keje kerajaan memang mcm tu.